fredag 15. oktober 2010

Litt oppdatering av mitt siste prosjekt...


og en liten hilsen i høstmørket.

Som jeg har nevnt tidligere,skal vi endelig pusse opp stua:)
Jeg har kjøpt inn maling,pensler,maskeringstape og annet utstyr vi trenger.
Gubben har gått til anskaffelse av en fancy ny pussemaskin...for den MÅTTE han ha for at jeg skulle få oppusset trapp!(bilder kommer lengre ned...)


Jeg var innom Christina på Låvebutikken idag...Hun har sååå mye lekkert altså!
Jeg kjøpte faktisk de første julegavene der idag:)
Fant også disse nydelige knottene fra Lisbeth Dahl, som jeg skal ha på veggskapet mitt når jeg er ferdig å male det. Kjøpte også noen PIP skåler og et par te-lys glass.




Her er et FØR-bilde av trappa vår. Den går fra stua ned til hallen/gangen. Den er stygg!!
Gleder meg virkelig til å få malt den. Trinnene skal beises i fargen "drivved" og lakkeres med "anti skli" lakk. Gelenderet skal males antikkhvit. Panelen skal males helt lys grå,
Tåkedis eller hvit lin fra Jotun,og veggen over hører til spisestuen/stuen og skal males med Industriell grå fra Jotun.(fargekart i tidligere innlegg)




Her ser dere et glimt av stuen vår,FØR maling,men ETTER rydding:)
Veggene er tapetsert,men aner ikke hva fargen heter..."kremgul" kaller jeg den!
Forandring fryder ja...




Ikveld har jeg altså startet såvidt med malingen,og har fått unna første veggen i spisestuen.
Man får jo et lite hint om hvordan det blir, selv om det er for mørkt til å se skikkelig. Uansett gleder jeg meg til å fortsette imorgen,og gleder meg stort til å være ferdig.




En dag neste uke skal vi en tur til Trondheim for å hente et akvariebord gubben skal ha.(hans nye akvarie prosjekt krever et eget innlegg ved en senere anledning)
Da skal vi innom IKEA en tur for å handle noen smågreier.
Jeg trenger et enkelt men praktisk møbel for å ha under vinduene i stua,for å erstatte et ufattelig fælt,selvbygget
(av tidligere eier) oppbevaringsmøbel! Skal ta bilder av dette i løpet av helga å vise dere! Det MÅ ut...


Har også vært å kjøpt meg masse kubbelys idag, lilla og grå, men jeg skal spare dem til stua er ferdig, så jeg kan myte dem i "NY" stue!!!

Ønsker dere alle en strålende fin høst helg,og


VELKOMMEN TILBAKE .


7 kommentarer:

Martilie sa...

Så spennende prosjekt!!
Blir kjempelekkert med nye farger.. Gleder meg til å se :)

Nydelige knotter -og bildene i forrige innlegg -WOW så FLOTT!!!

Speilrefleks er på min ønskeliste også.. Mitt tar stripete bilder. Grrr ;)

Ha en suuuper helg!

Klem fra Tove

♥ Linnie ♥ sa...

Kommer til å bli så flott dette her Camilla =)

Gleder meg til å følge utviklingen :)

Hørtes ikke helt fantastisk ut det oppbevaringsmøbelet du beskrev, så ble jo faktisk nysgjerrig på å se det, hihi ;)

IKEA har mye flott og ikke minst praktisk. Det skal litt til å ikke finne noe man kan bruke der egentlig.

Var jo på IKEA Leangen sist i september nå (var der i sommer også, obligatorisk når vi er på de kantene), og hadde det ikke vært for at jenteturens transport var buss og tog, så hadde jeg nok tatt med meg hjem myyye mer enn jeg gjorde ja... *sukk*

Menmen...
Kommer flere anledninger ;)

Gleder meg til å se hva du klarer å trylle i stand i stua og trappa =)

Kos deg med oppussinga, selv om det blir både rotete og støvete mens det står på ;)

Klem Linnie =)

Monica sa...

Så spennende med oppussingsprosjekt :) Gleder meg til å se resultatet, for det regner jeg med vi får :) God tur på ikea, jeg er kjempemisunnelig! :)
God helg! Klem fra Monica

Monica sa...

Hei igjen :)
Jeg kjøpte heftet på Mega, så det skal vel være mulig å finne det på flere matbutikker vil jeg tro :)
Klem

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Hei Camilla.

Blir fint dette! Og jeg tror det blir en STOR forandring :D hi hi
Jeg har sagt det før, og sier det gjerne igjen..Du er hjertelig velkomen på besøk :) Ta gjerne med deg Monica også :)
Jeg har jo ikke bil nå, så kommer meg ikke så mange steder for tiden.
Klem Anita

Mari sa...

dette blir bra ja, arti med forandring :) koselig blogg, som jeg skal følge med videre :)

Jorid + NOE Blog sa...

Hei! Jeg er på en liten runde hos mine følgere av Noe på Hjertet for å fortelle at jeg har flyttet fra blogspot til wordpress. Det medfølger at bloggen ikke vil bli oppdatert i blogglisten om du ikke gjør følgende: Slett bloggen fra listen og legg til www.joridkvam.com igjen i den ruten hvor det står 'legg til via nettadresse' :-) Da kommer siste poster opp!

Håper du fortsatt vil være med å følge, om du gjør det legg igjen en liten kommentar i dette innlegget: http://www.joridkvam.com/?p=871 og vær med i trekningen av en liten oppmerksomhet for bryderiet :)

Klem Jorid - Noe på Hjertet