søndag 30. mai 2010

Søndag,Sol og Hagearbeid

(bildet er lånt fra nettet)

Helgens siste dag!
Sola skinner og temperaturen er 17*C.
Hjortelåret står i ovnen,og hagen venter på litt stell!
Jeg skal ut å sette ned plantene jeg og ungene har sådd...
Løvemunn,Fløyelsblomst,Lobelia og Sommerfloks.
I tillegg må vi vanne litt i beddet!

Igår kom gubben hjem med en lekker liten oljelykt til meg:)
Den ser ut som en gammel vinballong,og er kjempe søt.
Gleder meg til å få fyllt den med olje og tenne den ute på terassen.
Er så koselig med levende lys om kveldene.


Da jeg skulle lage Pavlova igår kom jeg til å gjøre en STOR tabbe...
Jeg var litt stressa og glemte å skille plommen fra hviten...Så etter og ha pisket og pisket...og pisket...uten at marengsen ble noe stivere,oppdager jeg at OOOooops...TABBE!
Så da gikk det i søpla. Og siden jeg ikke hadde flere egg,ble det ingen Pavlova til svgermor igår.
Hun fikk istedet varm sjokoladefondant med friske jordbær og mint is.
Så dermed blir det en liten kjøretur på meg idag,for å kjøpe flere egg. For Pvalova SKAL vi ha i helgen,og vi prøver igjen idag...UTEN stress.
Håper svigerfar blir fornøyd:)

Minner om min Give Away...6 dager til trekning!

4 kommentarer:

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Så flink du er da!
Du kan også bruke marengs kjøpt på butikken...Ble faktisk like godt det altså :) Har laget Pavlova som kake tidligere jeg(faktisk i mange år) men prøvde den som dessert her om dagen. Bland krem og vaniljekrem sammen. Legg lagvis med kremen og marengsen i en stor skål og bær på toppen. Pynt med noen marengs på toppen :) Veldig enkelt!
Om du ønsker en ny header, kan jeg godt spørre Silje og Elisabeth :)
De synes det er artig :)
Du trenger bare å plukke ut div bilder... Gi meg et pling :)

Anonym sa...

Så flotte bilder:). Her blir det koteletter i dag. Ha en fin dag videre. :)Klems.

Malin - mine gleder - sa...

Så fine bilder :D Fikk helt vann av den sjokoladefondanten, det er jo så utrolig godt!! :) Lagde du fra bunn?

Ha en fin dag :)

Fro (Idyll på landet...) sa...

Hei!
Titter innom for å fortelle at du har VUNNET inne hos meg! :) Send meg adressen din på mail pogf@frisurf.no, så sender jeg premien i løpet av de nærmeste dagene!

Gratulerer!
Klem