fredag 18. februar 2011

Arvegods....




Som jeg skrev tidligere var jeg på å besøkte farmor i Larvik for noen uker siden, og der fikk jeg og søstra mi endel ting. Både smykker og pynteting...
Tenkte å vise dere noen bilder av det her nå.
Denne lekre 5-armede kandelaberen i sølv fikk jeg. Denne fikk farmor og farfar i bryllupsgave i 1945.
Gleder meg til å dekke middagsbord med denne i midten:)

To lekre nydelige skåler i porselen, med rose motiv. De hadde hun fått av farfar på en bursdag eller noe tror jeg.... De blir fine å servere mat i:)
Jeg var også så heldig at jeg fikk et herlig gammelt kaffe service i porselen. Disse har også rosemotiv, men er ikke lik skålene. Det er kopp,skål og asjetter til 6. Disse er etter min oldemor.
Et gammelt sølvfat med veggoppheng. Det trenger en runde med sølvpuss, og skal få pryde bordet med lysestaker, lysglass og diverse annen pynt med tiden.

Dette er et gammelt portrett av mine tipp-tipp oldeforeldre.
Usikker på om det er malt eller noe....
Flott er det iallefall. Målene på dette er ca 40x50cm.
Det har en gammel ramme i brunt treverk, og den skal jeg ikke gjøre noe med. Har en plan om å lage en bilde-vegg nede i gangen etterhvert.(må bare få malt først)
Der skal dette bildet henge sammen med et av farmor og farfar, oldemødre og oldeferde på pappas side og samme på mammas side. Først må jeg få lånt bilder og fotografier rundt omkring og få kopiert de opp hos en fotograf!
Tror den veggen blir flott....Skal vise dere bilder etterhvert som jeg kommer igang med dette prosjektet utover våren.
Jeg har også arvet noe helt spesielt fra farmor...Noe jeg har øsnket meg siden jeg var liten jente...Gleder meg til å vise dere bilder i neste innlegg:)

Helt til slutt vil jeg bare fortelle dere at jeg har planer om en liten GIVEAWAY her snart...
Besøkstelleren min nærmer seg 20.000!!!! Når den passerer, setter jeg igang med give away for å feire:)
Følg med og Gled dere!!!



Klem

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei.Så koselig.Så mye nydelig.Elsker det gammle.Så koselig å arve.Har mye fint hær på gården vi å har arvet som skal følge gården.Koselig å ha.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.