onsdag 2. juni 2010

Pastellfarget Nostalgi og tre dager til trekning

Som jeg skrev tidligere,var jeg på loftet en tur igår,
og fant en skatt jeg fikk av min mormor for noen år siden...
Og her er det:

6 sukkersøte,pastellfargede Mocca kopper med skål og asjett!
Blå,grønn,lilla,rosa,oransj og gul.


Serviset er uskadd,ingen skår eller hakk!
Nedi koppene og langs kantene er det bladgull.



Når jeg var lita og var på besøk hos mormor og morfar pleide jeg å sitte å beundre disse skjønne koppene,og sa; "Når jeg blir stor, og dere blir gamle,skal jeg passe på dere...Og så ønsker jeg meg de koppene!!"hihi
Dette husket mormor, og for noen år siden,fikk jeg dem av henne.
Når jeg fikk dem hadde jeg liksom ikke noen sted å sette dem,så de ble pakket forsiktig ned i en liten eske på loftet,og har stått der siden.
Men nå skal de frem.


Jeg kjøpte et veggskap på brukthandelen for noen uker siden,som jeg skal male. I det skapet skal dette søte serviset få stå!
Så nå må jeg bare finne en passende vegg å henge dem på...Det er lettere sagt enn gjort,da vi har så mye vinduer,og lite veggplass:)
Men vi finner nok på noe lurt...
Skal vise dere når jeg er ferdig.



Jeg aner ikke hva dette serviset kan være verdt,men for meg har dette en veldig stor affeksjonsverdi,da det har vært mormor og morfar sitt. De fikk det i bryllupsgave i 1955!
Men om noen vet hva det kan være verdt i penger,blir jeg glad for litt info:)
Fant et sett Mocca skjeer på finn.no,6 stk,med pastell farget skaft,og prisen på dette var 2500,-!!!

Husk også min Give Away...Trekning om TRE dager!!!
(følg linken)

8 kommentarer:

Hverdagsmamma´n Anita sa...

Jeg har sett lignende på qxl.no til salgs for ca 250,- pr stk kopppg fat..Men jeg vet ikke om det er det samme :) Nydelig ihvertfall!! Og veldig koselig siden det har EN HISTORIE :)

Jeg har også så mye fint som ligger i kasser, nedpakket...Lengter etter å pakke det ut nå...
Vi har byttet megler, for de vi hadde først gjorde ingenting! Håper det blir litt fortgang nå...
Venter på besøk jeg ;).....

Klem Anita

Martilie sa...

Nydelige kopper -de er bare så søte!
Jeg har de samme, men ikke komplett sett dessverre...
Ekstra kos at de kommer fra bestemoren din og bringer gode minner!

Datteren min på 6 velger alltid disse når vi skal ha "kaffe" og det er bursdag eller noe spesielt. Da er det saft i mokkakoppene :) Thi hi...

Blir spennende å skapet -og koppene ..

Ha en flott sommerdag i morgen!

Tove

Linda Camilla sa...

Åååh så heldig du er da!! De var kjempe fine! Ingenting jeg beundrer mere enn gamle servicer og porselen i pasteller :)

Ha en fin torsdag :)

klem lillemy

Unknown sa...

Å, så söta!! Det är så kul när man hittar något gammalt, det är roligt att ha något som "inte alla andra" har!
Jag har fyra moccakoppar efter min gammelmormor, små blå-vita med någon blomma på, men de är så tunna att jag vågar inte ha dem famme.

Ha en underbar dag och stor kram!

Randi sa...

Så søte de var:) Og så koselig at du fikk dem av mormoren din. Måtte smile litt her jeg sitter, husker tilbake til jeg var lita og var på besøk hos mormor i Oslo. Hun hadde nemlig de flotteste glassene i hele verden, med hvite reinsdyr på og gullkant. Ønsket meg dem noe så veldig, og dette fortalte jeg selvfølgelig mormor hver gang jeg var så heldig å få drikke av disse. Nå ligger glassene i en liten eske hjemme hos mamma og pappa og er MINE:) Og snart skal de få flytte hit:)
Ha en fin-fin dag!
Klem, Randi:)

Camilla sa...

Så herlige kopper og de nydeligste farger!
Spennende med giveaway, jeg krysser fingrene =)
Stor klem fra meg.

Veronika sa...

Slike kopper hadde min mormor også, hun hadde jo selvfølgelig ikke råd til å bruke dem for hun var livredd de skulle bli knust.Gleder meg til å se koppene og skapet når den tid kommer:)

Ønsker deg en flott uke!

bakformen sa...

Hej, underbara mockakoppar du fått av din mormor.
Jag dricker alltid mitt kaffe i mockakopp, tycker det är så gott.

Hälsningar Pia
bakformen@gmail.com