søndag 28. november 2010

1.søndag i advent



Da har vi pyntet til advent...Masse lilla og masse lys.
Både elektrisk og levende lys stråler rundt oss.
Jeg har laget noen lysdekorasjoner,her er en av dem...
Lilla kubbelys med tall tjener som adventstake her hos oss i år. Rett og slett fordi jeg ikke klarer å finne den tradisjonelle lysestaken min:(
Men det ble jammen koselig dette også synes jeg!

Jeg har hengt opp julegardiner i vinduet på spisestua også,og en av mine mange adventstaker lyser opp i vinduskarmen.

Nok et fat med lys og hyacint...

Sist vi var på IKEA kom jeg over STORE adventstjerner i svart papp...Da ble to av dem med oss hjem!

I helgen har gubben og ungene vært på campingen en tur. Da fikk jeg litt tid alene til å vaske og rydde litt her hjemme.
Badet,kjøkkenet og stuen stod for tur denne helgen. Neste helg blir det gangen,kjellerstua og vaskerommet som skal til pers!!!

Med 26 dager igjen til jul,kjenner jeg presset på å bli ferdig til tiden. Det er fortsatt vasking igjen...For ikke å snakke om baking og handling av julegaver!
Og midt oppi dette er jeg på jakt etter ny bil. Jeg har vært billøs i snart TO mnd,og det er jo nesten håpløst på denne tiden av året.
16.desember reiser jeg og søsteren min ned til Larvik for å besøke farmor. Hun er snart 86 år,og er ikke helt i slaget. Vi tenkte at det kan være koselig å hilse på før jul...er en god stund siden sist. Det blir kanskje lett slik når man bor så langt unna,at man ikke ser hverandre så ofte. Desverre... Men nå gleder jeg meg iallefall. Pappa kommer dit mens vi er der også,så vi får være sammen med ham noen dager også.
I tillegg bor tante og onkel der og søstersen med familien kommer kanskje å hilser på. Blir nok koselig.
Kanksje man kan få handlet noen julegaver mens man er der:)

Helt på tampen vil jeg minne dere på Give Awayen min... Den trekkes 13.desember.
En del av premien er hemmelig. Prøv lykken HER!!!


2 kommentarer:

♥ Linnie ♥ sa...

Så koselig du har ordnet det hos dere ♥ ♥ ♥

Blir nok kjekt å få besøkt farmoren din igjen =)
Savner mine besteforeldre veldig...

Håper dere får en fin tur nedover =)

Vært kjekt om du snart hadde fått deg en ny bil da, er jo uholdbart å være billøs når man har lappen, man føler seg på en måte litt "fanget" uten en bil tilgjengelig, hehe =)

Man blir fort vant til litt ekstra luxus sånn sett, merka det selv noen ganger ja =)

Ha en kjempefin første adventsuke =)

Klem Linnie ♥

Camilla sa...

Så flotte bilder, nydelig pyntet!

Klem fra meg, C.