søndag 13. mars 2011

Bilder og litt historie...

Har testet ut det nye kamera mitt endel de siste dagene, og her er en liten smakebit!

Mellemverfetet er et gammelt skipsverft som ligger i Kristiansund.
Her nede er det gamle vakre bygninger og båter.
Det jobbes idag med restaurering av endel gamle tre båter og skip...
Lukten her nede i Vågen er helt spesiell...en blanding av gammelt tre og tjære!
Bildet under her viser et yrende liv på Mellemverftet rundt 1900.

(bilde lånt fra Mellemværftet Fartøyvernforening)

Jeg og Odin var ute å gikk tur her torsdag kveld, og med litt dårlig belysning ble det ikke så mange bilder herfra å vise frem.
Vi var også en tur rundt Vanndamman og Varden. Byens høyeste punkt!






Varden er en gammel vaktpost og utkikksplass på høyeste punkt på Kirkelandet i Kristiansund. Herfra er det vid utsikt over havet utenfor, og en ser bl.a. Grip, Smøla, Tustna, Frei, Reinsfjellet og Averøy. Varden ligger 78 moh. I dag er stedet friområde.

Et murtårn ble bygd i 1892, men det ble revet i 1976 og gjenreist i 1983.


Det var litt reklame for "By`n Oss"!


Sola titter såvidt frem her idag og temperaturen er stigende, sakte men sikkert. Plana for resten av dagen er litt rydding, snømåking og middag. Har også en drøss med bilder som må legges inn på data og noen skal redigeres. Spørs om dette må vente til en kveld i løpet av uka...

Ønsker dere alle en flott søndag. Og minner om Give Away hos meg!!!







2 kommentarer:

Mitt Landliv sa...

Fine bilder du viser her. Har SÅÅ lyst på et skikkelig kamera selv, selgeren når jeg kjøpte digitalkameraet mitt tok litt vel hardt i da han sa at det "er nesten som et speilreflekskamera".. hehe

Ha en fin dag :-)

MiMiTa sa...

Flotte bilder du har tatt, liker lyset på dem!

Fikk litt sånn sydlandsfølelse av det utkikktårnet da, utrolig vakkert!

Sender deg en stor bøtte med klemmer også når jeg er innom:)